Module 7: Marketing & Branding
“A brand is your business personality.” Een korte en krachtige samenvatting om het belang van een sterke merkidentiteit te benadrukken. Een merk is meer dan een mooi logo, virale content of aantrekkelijke kleuren en foto’s. Het is een verhaal dat je wilt vertellen zodat klanten blijven terugkomen. Denk bijvoorbeeld aan Nike. Het is niet enkel een sportmerk, maar streeft ook naar sociale en maatschappelijke veranderingen. Natuurlijk zal niet elk merk zo’n sterke visie hebben; soms wil je gewoon iemands leven vergemakkelijken. Alles kan! In andere woorden, je moet nadenken over jouw verhaal, hoe klanten jou herkennen en wat jou anders maakt dan concurrenten.
In deze cursus leer je hoe een visuele identiteit tot stand komt, welke elementen in jouw verkoopsverhaal moeten zitten en welke communicatiestrategie het beste bij jou past. Tijd om je creatieve ziel naar boven te halen!
De gebruikte iconen:
👁️ = Lezen
👂🏼 = Video’s
✍🏼 = Zelf aan de slag
💡 = Reflectie